A ceruza és a radír – Tanári segédanyag
Ajánlott korosztály: 1–4. évfolyam
Tantárgyi kapcsolatok: vizuális kultúra, digitális kultúra, etika
A teljes film elérhető itt (a Videotóriumon csak oktatási intézmények számára):
A film kapcsán feldolgozható témák:
- rajzolás, rajzfilmkészítés
- együttműködés
- megértés
- barátság
- harag, nézeteltérés
- kibékülés
- problémamegoldás
- önreflexió

A ceruza és a radír (forrás: NFI)
Feldolgozást segítő kérdések
- Mit tudsz a rajzfilmkészítésről?
- Mit tudsz a filmszalagról?
- Ismersz még olyan animációs párosokat, akik folyton versengenek egymással?
- Milyen tulajdonságokat tudnál mondani a két főszereplőre?
- Kivel azonosultál jobban, a radírral vagy a ceruzával?
- Hogyan oldottad volna meg ezt a szituációt, amiben a film szereplői voltak?
- Hogyan oldasz meg egy veszekedést a barátoddal?
- Be szoktad látni, ha hibáztál? Mit érzel olyankor?
- Miért veszekszünk valakivel?
- Miért jó, ha együttműködünk másokkal?
- Ha a barátaid veszekednek, hogy tudsz nekik segíteni a kibékülésben?
Feladatok
- Játsszatok el egy vitát és annak megoldását, megoldásait!
- Játsszátok el kettesével: egyikőtök ceruzával rajzol, a másik radírral radíroz, majd cseréljetek. Mit tapasztaltatok, milyenek voltatok egymással?
- Találjatok ki párbeszédet a filmhez, és játsszátok el úgy, hogy valaki a radír és valaki a ceruza!
- Mi van a tolltartódban? Hogy tudsz rendet tartani benne? Rajzold le a tolltartód kis lakóit!
Letölthető anyagok:
Online játékok